پمپ لجن کش

پمپ لجن کش برقی

پمپ لجن کش برقی همان پمپ های فاضلاب یا لجن کش های کف استخر هستند که به طور خاص برای انتقال فاضلاب و لجن  از یک مکان به مکان دیگر ساخته شده اند. این پمپ ها نقش مهمی در سیستم های مدیریت فاضلاب ایفا می کنند و میتوان از آن ها برای هر شرایطی که نیاز به پمپ کردن لجن و یا ریز ذرات جامد دارد استفاده کرد.

ویژگی های پمپ لجن کش برقی

انتخاب بهترین نوع پمپ لجن کش برقی از اولویت های هر خریداری است، حتماً باید به شرایط کار و نوع سیال و لجنی که قرار است جمع آوری و جابه‌جا شود دقت کنید تا قدرت و مکش لازم برای کار شما را داشته باشد. اما به‌طور کلی، برای انتخاب بهترین پمپ لجن کش برقی باید به قدرت موتور، میزان آبدهی، و قطر دهانه ورودی و خروجی دقت کنید.

دانستن این نکته هم مفید است که اصولاً پمپ کف کش چدنی، به نسبت پمپ لجن کش استیل، ارزان تر، محبوب تر، و پر‌استفاده تر می باشد. البته بهتر است که اغلب از پمپ لجن کش استیل استفاده گردد، به دلیل اینکه برخی از آب ها خاصیت خورندگی دارند و درصورتیکه از پمپ کف کش استیل استفاده نشود، به‌سادگی باعث بروز خوردگی لجنکش می شود که بعد از چند ماه استفاده کارایی خود را از دست میدهد.

انواع پمپ شناور

پمپ لجن کش برقی در انواع و اندازه های مختلفی تولید می شوند که هر کدام برای نیاز های خاصی طراحی شده اند. برخی از انواع آن ها عبارت است از  پمپ های شناور که این پمپ ها به طوری طراحی شده اند که در هنگام غوطه ور شدن کامل در فاضلاب کار کنند و فشاری موتور آن ها را تهدید نکند. آنها معمولاً در چاه های مرطوب عمیق یا ایستگاه های بالابر که در آن فاضلاب باید به ارتفاع بالاتری منتقل شود استفاده می شود و پر کاربرد ترین نوع پمپ ها است.

پمپ لجن کش در بیرجند
بیشتر بخوانید

نوعی دیگر از این پمپ ها پمپ غیر شناور نام دارد که این پمپ ها در خارج از فاضلاب معمولاً در چاه خشک یا بالای زمین  قرار داده می شوند. آن ها از طریق لوله به منبع فاضلاب متصل می شوند و لجن یا فاضلاب را از چاه یا منطقه مورد نظر بیرون میکشند.

ولید کننده انواع پمپ های نیروگاهی، کشاورزی، صنعتی، آتش نشانی، صنعت آب و فاضلاب – گریز از مرکز

 

ویژگی سایر پمپ ها

از سایر پمپ ها میتوان به پمپ‌های آسیاب اشاره کرد این پمپ‌ ها مجهز به مکانیزم برشی هستند که زباله‌های جامد را به ذرات کوچک‌تر تبدیل می‌کند و به ارتفاعات بلند پمپاژ میکند و باعث انتقال راحت مواد میشود و پمپاژ آن را از طریق لوله‌های باریک آسان‌تر می‌کند . پمپ های آسیاب اغلب در کاربردهای مسکونی که در آن فاضلاب حاوی سطوح بالایی از مواد جامد است استفاده می شود .

از انواع پمپ ها پمپ ملخی نیز برای انتقال آب سرد در نیروگاه های قدرت و صنعتی استفاده میشود که کارایی زیادی دارند.از انواع پمپ لجن کش برقی، پمپ فاضلاب توسط موتورهای الکتریکی (برقی) تغذیه می شوند و با کاربردهای مختلفی مانند سوئیچ های شناور یا سنسورهای سطح کنترل می شوند تا از عملکرد کارآمد اطمینان حاصل کنند و از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد یا خشک شدن جلوگیری میکنند.

معایب پمپ لجن کش برقی

استفاده از پمپ لجن کش برقی میتواند معایبی از جمله هزینه نگهداری و تعمیرات و خطر آسیب به لجن های حساس باشد خطر به این دلیل است که گاهی برای انتقال فلزات گران بها نیز از این پمپ ها استفاده میشود پمپ لجن کش برقی دستگاهی پیچیده است و نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم دارد. اگر پمپ به طور مناسب نگهداری و سرویس نشود، ممکن است با خرابی پمپ ها مواجه شوید.

پمپ لجن کش در خرم آباد
بیشتر بخوانید

هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌تواند برای سیستم‌هایی با تعداد بالای پمپ‌ها بسیار بالا باشد.استفاده نادرست یا نامناسب از پمپ لجن کش ممکن است منجر به آسیب و خرابی لجن‌های حساس شود. این لجن‌ها ممکن است شامل میکروارگانیسم‌های مفید باشند که در فرآیندهای تصفیه فاضلاب نقش دارند. لذا، مراقبت و دقت در استفاده از پمپ لجن کش برای جلوگیری از آسیب به لجن‌های حساس الزامی است و  باید این نکات قبل از استفاده حتما خوانده شود.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *