انواع پمپ لجن کش

انواع پمپ لجن کش

انواع پمپ لجن کش همان پمپ های فاضلاب دستگاه های مکانیکی هستند که به طور خاص برای انتقال فاضلاب و فاضلاب از یک مکان به مکان دیگر طراحی شده اند. این پمپ ها نقش مهمی در سیستم های مدیریت فاضلاب ایفا می کنند و از حذف بهداشتی فاضلاب از مناطق مسکونی، تجاری و صنعتی اطمینان حاصل می فرمایند.

انواع پمپ لجن کش

پمپ های فاضلاب در انواع و اندازه های مختلف تولید می شوند که هر کدام برای پاسخگویی به نیازهای خاص طراحی شده اند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

  • پمپ های شناور: این پمپ ها به نحوی طراحی شده اند که در هنگام غوطه ور شدن کامل در فاضلاب کار کنند. آنها معمولاً در چاه های مرطوب عمیق یا ایستگاه های بالابر که در آن فاضلاب باید به ارتفاع بالاتری منتقل شود استفاده می شود .
  • از انواع پمپ لجن کش پمپ های غیر شناور: این پمپ ها در خارج از فاضلاب معمولاً در چاه خشک یا بالای زمین نصب می شوند. آن ها از طریق لوله یا شیلنگ به منبع فاضلاب متصل می شوند.
  • پمپ‌های آسیاب: این پمپ‌ ها مجهز به مکانیزم برشی هستند که زباله‌های جامد را به ذرات کوچک‌تر تبدیل می‌کند و پمپاژ آن را از طریق لوله‌های باریک آسان‌تر می‌کند . پمپ های آسیاب اغلب در کاربردهای مسکونی که در آن فاضلاب حاوی سطوح بالایی از مواد جامد است استفاده می شود .

از انواع پمپ لجن کش، پمپ فاضلاب توسط موتورهای الکتریکی تغذیه می شوند و با کاربردهای مختلفی مانند سوئیچ های شناور یا سنسورهای سطح کنترل می شوند تا از عملکرد کارآمد اطمینان حاصل کنند و از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد یا خشک شدن جلوگیری کنند .

بهترین پمپ لجن کش
بیشتر بخوانید

انتخاب، خرید و قیمت پمپ لجن کش مناسب به عواملی مانند دبی، هد (ارتفاع که فاضلاب باید تا آن بلند شود) و نوع فاضلاب مورد استفاده وابستگی دارد. نصب درست، نگهداری و بازرسی های منظم برای اطمینان از طول عمر و کارایی پمپ های فاضلاب ضروری است .

انواع پمپ لجن کش

هدف از خرید پمپ کف کش تمیزی و شستشوی موثر، سریع کف سطوح، گرد و غبار، رعایت بهداشت و صرفه جویی در وقت مورد استفاده قرار می گیرد.

سه دسته از پمپ های شناور وجود دارد :

پمپ های شناور کوچکتر که در کاربردهای تجاری خانگی و سبک مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً تا 55 میلی متر (2.2 اینچ) جامدات کروی را تحمل می کنند و از 0.75 تا 2.2 کیلووات (1.01 تا 2.95 اسب بخار) متغیر هستند. پمپ های غوطه ور بزرگتر، 65 میلی متر (2.6 اینچ) و جامدات بزرگتر را حمل می کنند و معمولاً حداقل 80 میلی متر (3.1 اینچ) دبی دارند. به طور کلی در کاربردهای شهری و صنعتی برای پمپاژ فاضلاب و انواع فاضلاب صنعتی استفاده می شود.
خردکن شناور، که برای کنترل غلظت‌های بیشتری از جامدات و / یا جامدات سخت‌تر که پمپ‌های فاضلاب معمولی قادر به تحمل آن نیستند، استفاده می‌شوند . پمپ‌ های خردکن عموماً در کاربردهای فاضلاب شهری و صنعتی استفاده می‌شوند و با خیساندن آن دسته از جامداتی که ممکن است انواع دیگر پمپ‌های شناور را مسدود کنند، عملکرد بدون گرفتگی را فراهم می‌کنند .
شناور معمولاً در یک ایستگاه پمپ بسته بندی شده استفاده می شوند که در آن زهکشی توسط گرانش امکان پذیر نیست .

پمپ لجن کش در زنجان
بیشتر بخوانید

پمپ های فاضلاب نوع عمودی نیز سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند .

برای دانستن اینکه پمپ های لجن کش دارای چه کاربدهایی هستند می توانید مقاله “کاربردهای پمپ لجن کش” را مطالعه نمایید

ایستگاه های پمپاژ آب

ایستگاه‌های پمپاژ آب از این جهت از ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب متمایز می‌شوند که نیازی به اندازه‌گیری ندارند تا میزان دبی بالا را در نظر بگیرند.

پنج دسته اصلی از انواع پمپ لجن کش

  1. منبع (مانند یک چاه) پمپ تخلیه به یک مخزن مرتفع
  2. پمپاژ آب خام از رودخانه یا دریاچه
  3. تقویت کننده درون خطی به مخزن مرتفع
  4. پمپاژ آب تمام شده با خدمات بالا در فشار بالا
  5. تقویت کننده سیستم توزیع شده بدون مخزن ذخیره سازی در سیستم لوله کشی

ایستگاه های پمپاژ آب در مناطقی ساخته می شوند که تقاضا یا تقاضای پیش بینی شده به طور منطقی تعریف شده است و به ترکیبی از نیازهای مشتری و الزامات جریان آتش بستگی دارد. میانگین سرانه مصرف آب سالانه، ساعت اوج

مصرف و حداکثر روزانه می تواند به دلیل عواملی مانند آب و هوا، سطح درآمد، جمعیت و نسبت استفاده کنندگان مسکونی، تجاری و صنعتی بسیار متفاوت باشد.

برای مشاهده مشخصات پمپ لجن کش نوید سهند و خرید پمپ لجن کش به سایت نوید سهند مراجعه فرمایید.

پمپ های گریز از مرکز از انواع پمپ لجن کش

پمپ های گریز از مرکز برای انتقال مایعات و گاز ها با تبدیل انرژی جنبشی چرخشی به انرژی هیدرودینامیکی جریان سیال استفاده می شوند. انرژی دورانی معمولاً از یک موتور یا موتور الکتریکی می آید. آنها زیرمجموعه ای از توربوماشین های متقارن محوری دینامیکی هستند که جذب کار می کنند.

پمپ پالایشگاهی
بیشتر بخوانید

این پمپ ها بیشترین کاربرد را برای بالا بردن فاضلاب دارند. پمپ های گریز از مرکز بر اساس اصل اساسی نیروی گریز از مرکز کار می کنند و این عمل زمانی اتفاق می افتد که فاضلابی که وارد پمپ می شود با استفاده از پروانه با سرعت بسیار بالایی می چرخد. فاضلاب توسط نیروی گریز از مرکز به اطراف محیط اطراف پرتاب می شود.

مزیت پمپ گریز از مرکز این است که برای نصب نیاز به فضای کمتری دارد و همچنین می توان آن را به راحتی نصب کرد، چون این پمپ همچنین می تواند به راحتی مواد معلق را بدون گرفتگی در فاضلاب منتقل کند. علاوه بر این، پمپ به دلیل فشار زیاد نمی تواند آسیب ببیند .

کلیات

 فرآیند پمپ‌ لجن کش یکی از رایج‌ ترین انواع پمپ‌ های مورد استفاده در کاربرد های  صنعتی ، خانگی دارد، زیرا به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که تعمیر و نگهداری کم، کارکرد آسان و کارآمدی بالایی داشته باشند.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *